Skip to main content

Ny hængslet EI260-C branddør til frostrum

Door System har udviklet en ny 1-fløjet hængslet EI260-C branddør til frostrum. Branddøren er danskproduceret og er blevet testet hos det danske testinstitut Dansk Brand- og Sikringsteknisk Institut (DBI).

Den nye branddør klarede de vigtige tidsgrænser på i første omgang 1 time og dernæst 1 time og 8 minutter, som giver den flere anvendelsesmuligheder.

Se mere om den nye frostrumsbranddør.

Klimaregnskab og LCA-rapport – dokumentation for vores miljømæssige påvirkninger

Hos Door System er vi bevidste om det ansvar, vi bærer over for klimaet som følge af de miljømæssige påvirkninger, som vores produkter og produktion af døre og porte skaber. Vi arbejder målrettet med at kortlægge vores CO2-emissioner og dokumentere virksomhedens miljømæssige påvirkninger. Vi har kontaktet vores leverandører for at tilvejebringe præcise data for deres produkter. Ligeledes har vi arbejdet med at dokumentere vores forbrug i produktionen.

Læs mere om vores arbejde med bæredygtighed.

Vores branddøre er testet og godkendt med ekstra udstyr og ekstra højde

Vores hængslede branddøre er testet og godkendt med en lang række nye muligheder og ekstra udstyr.

Testen har omfattet to 1-fløjede og en 2-fløjet branddør, der bl.a. blev testet med automatik, nye låsekasser, radar og nye glastyper. Test af EL574 låsekasse med sikkerhedsslutblik var et specifikt ønske fra en af vores store medicinalkunder.

Den 2-fløjede branddør er også testet i forhold til ekstra højde og er nu godkendt op til 2,54 m.

Se listen med godkendt ekstra udstyr nedenfor.

Branddørene bestod testen med følgende udstyr:

  • Motor låsekasse EL574
  • Sikkerhedsslutblik EA342
  • Saltolås SX4
  • Ny type dørpumpe
  • Vinduesglas CF60-3. Både alm. brandglas og termobrandglas. Glassene er hærdede og kan påføres laminering (selve brandglasset fungerer som lamineret pga. gel og behøver derfor ikke laminering)
  • 4 nye typer fugemasse. Både mulighed for fødevaregodkendt og FDA godkendt fugemasse.
  • Karmoverføring med pex-rør fra dørblad til karm, samt el-dåse monteret på karm
  • Rottetætningsliste i bund af dørblad
  • Nokker i bagkant af dørblad
  • Brandsmækpaskvil (kan både anvendes sammen med godkendt automatpaskvil og uden)
  • Panikstang og tilhørende låsekasse iht. EN 1125
  • Automatisk dørpumpe
  • Sikkerhedssensor til automatisk dørpumpe på begge sider af dørblad
  • Flatscan radar på begge sider af dørblad
  • Højde på 2-fløjede branddøre er godkendt op til 2.540 mm (med indvendig karm svarer det til en murhulshøjde på 2.612 mm)
  • Dørtrin på 25 mm

Testen blev som altid foretaget på Dansk Brand- og Sikringsteknisk Institut (DBI).

Du kan se det nye brandcertifikat for vores branddøre her.

Minimerer energitab ved varehåndtering fra frostlager

Energiforsyning og energiforbrug er en højaktuel udfordring, og når det handler om industriporte, er der et stort potentiale for energibesparelser. Det kan eksempelvis være på frostlagre i fødevareindustrien.

Varehåndtering og kørsel med frostvarer ud og ind ad frostlageret har altid været forbundet med energitab, når portene åbner mellem lagerhallerne. Forskellen på minus 26 grader og plus 12 grader fra den ene hal til den anden giver store energitab, hvis porten står åben i længere tid. Her kan en hurtigport med hurtige åbne- og lukketider være med til at minimere energitabet.

Lynporte til frostrum og ny portstyring

Vores DS800 og DS850 hurtigportene er udviklet specifikt til frostrum. Den specialudviklede portdug er 43 mm tyk og har et særligt tætningssystem, hvor overlap i isoleringen sikrer, at der ikke opstår kuldebroer.

Frostportenes høje åbnehastigheder på op til 2,0 m/sek vil være med til at minimere åbnetiden. Det er også afgørende, at åbningsintervallerne tilpasses trucktrafikken, så porten åbner i tide, lige når trucken skal igennem og lukker i det øjeblik, trucken er på sikker afstand.

Det håndteres med en intelligent portstyring med indbygget frekvensomformer, som også sikrer en langsom opstart og nedbremsning af porten. Det mindsker slitagen på porten og gør den særdeles støjsvag, samtidig med at den fortsat åbner og lukker meget hurtigt.

Læs mere om energibesparelser med DS800 og DS850 lynporte og ny portstyring  klik her.

Du er også meget velkommen til at kontakte Jan Christensen, Area Sales Manager for fødevarer på telefon 42 14 52 07 eller på e-mail [email protected]

Ny specialdesignet rulleport til detailhandlen

Door Systems nye DS291 rulleport har optimal tætning nederst, så rotterne ikke kan se lys og dermed ikke så let finde vej. Rulleporten er også mindre vindfølsom og mere robust takket være den nye karmløsning. Og så er den udstyret med en lang række funktioner, som øger sikkerheden.

”Rottebesøg i detailhandlen har enorm konsekvens for de butikker, det går ud over. Butikkerne må jo holde lukket, mens rottefangsten står på, og når der skal ryddes op efter rottebesøget. Vores detailkunder har derfor efterspurgt en rulleport, der slutter helt tæt nederst og som kan være med til at holde rotter og mus ude”, fortæller Pia Norup, Area Sales Manager Detail hos Door System A/S.

Door Systems nye rulleport DS291 er udviklet med en helt ny karmløsning, som sikrer optimal tætning under gummilisten og nederst ved siderne.

”Det har også været vigtigt at bevare vores unikke påkørselssikring på den nye port, så vores kunder selv kan reparere porten og få den i drift igen efter en eventuel påkørsel. Funktion og sikkerhed skal spille sammen med tætheden – og det er lykkedes.”

Læs mere om den nye DS291 rulleport her.

Har du konkrete forespørgsler eller ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Pia Norup på tlf. 42 14 52 06 eller e-mail [email protected]

Brita Rosenbech er udnævnt til teknisk chef

Brita Rosenbech er udnævnt til teknisk chef hos Door System og får ansvaret for vores PTA-team. Brita har siden 2018 været kvalitetschef og en del af ledergruppen.

Vi ønsker med udnævnelsen at fokusere endnu mere på det tekniske område og styrke PTA-funktionen. Kravene til teknisk dokumentation og kvalitetssikring af dørløsninger er skærpet markant de seneste år, særligt inden for brandområdet der er et betydeligt markedsområde hos os.

PTA-afdelingen er en nøglefunktion i vores produktionsflow, og er blevet det endnu mere i takt med den stigende ordremængde. Vi udvikler, producerer og installerer udelukkende kundetilpassede dør- og portløsninger, og det er i PTA-afdelingen, at kundens ønsker visualiseres og tegnes op, inden ordren sættes i produktion.

”Vi ønsker at få endnu mere struktur på processerne, når vi udvikler dørløsninger. Det er både mellem salg og PTA og fra PTA til produktion, og det er meningen, at PTA-afdelingen skal involveres mere i udviklingen. Samtidig skal processerne understøttes af udførlige beskrivelser, herunder alle informationer fra kunden. Alt sammen så der ikke er tvivl om opgaven og løsningen”, fortæller Brita Rosenbech.

Direktør Preben Søndergaard uddyber: ”PTA-afdelingen er meget central i vores virksomhed, særligt når det går så stærkt, som det gør i øjeblikket. Det kræver en skarp struktur, og det er Brita eminent til. Sammen med PTA-teamet vil hun bidrage til, at opgaverne kommer sikkert i mål og lever op til kundernes krav og forventninger.”

For yderligere oplysninger kontakt venligst vores direktør Preben Søndergaard på telefon 42 14 52 00 eller på e-mail [email protected]

Door System efterlyser mere klarhed omkring regler for brandsikkerhed

Indvendige hængslede branddøre og indvendige brandskydeporte udelukkende til persongennemgang er endnu ikke omfattet af den nye europæiske standard EN 16034 og må derfor ikke forsynes med CE-mærkningen. Dør- og portproducenten Door System A/S efterlyser mere klarhed over reglerne, og er samtidig klar til at hjælpe både kunder og brandrådgivere med at få styr på dokumentationen for de installerede produkter.

Den nye europæiske standard EN 16034 betyder, at alle brandskydeporte og udvendige hængslede branddøre er omfattet af CE-mærkning og klassifikationerne EI230 og EI260. Indvendige hængslede døre og skydeporte, som kun er beregnet til persongennemgang, er ikke omfattet af de nye regler. Her skal man stadig benytte den danske DS-godkendelse, BD30 og BS60 til mærkning af dør- og portløsningerne.

Sikkerhed vægtes højt

Umiddelbart virker det meget nemt at holde styr på, men så enkelt er det ikke.

”Mange kunder ønsker meget høj sikkerhed i deres samlede portløsning, og vi oplever ofte, at de efterspørger de CE-mærkede døre og porte til løsninger indendøre. De er testet i forhold til de skrappere regler og giver altså grundlæggende en bedre brandsikring end døre og porte mærket efter DS-godkendelsen”, forklarer Brita Rosenbech, teknisk chef hos Door System A/S, og fortsætter:

”Monterer vi europæisk godkendte branddøre og brandporte (iht. EN 16034) indvendigt i byggeri, må vi ikke forsyne dem med CE-mærkningen, da den ikke gælder i den specifikke løsning. Det bliver et problem, fordi brandrådgiverne, som skal godkende eller inspicere løsningerne, nemt skal kunne se, at byggeriet er forsynet med godkendte døre og porte.”

Tæt dialog med kunderne

Hos Door System er man altid klar til at rådgive om, hvilke branddøre og brandporte der skaber de bedste løsninger for kunderne.

”Vi afventer, at EN-standarden også kommer til at dække de indvendige hængslede brandddøre og brandskydeportene kun til persongennemgang. Indtil da bruger vi en del ressourcer på dialogen med kunderne, og mange kunder går benhårdt efter branddøre og brandporte med den højeste sikkerhed. De vælger dørløsninger, der er CE-mærkede til udvendig brug / persongennemgang og bruger de nødvendige ressourcer på at dokumentere og få accept for den indvendige brug af produkterne. Her vil brandrådgiverne også have stor hjælp af klassifikationsrapporten, som nøje beskriver, hvad branddøren eller brandporten er godkendt til”, fortæller Brita Rosenbech.

Lynhurtig indfrysning bevarer den gode smag

Når vores gode finske kunde Marja Bothnia Berries får friske bær ind fra skoven, skal bærrenes smag bevares bedst muligt, inden de transporteres ud til kunderne rundt om i Europa. Dette sikres ved lynhurtig indfrysning, og mange tons bliver håndteret på kort tid, bl.a. med brug af Door Systems hurtigporte til frostrum. Vi har netop sendt 5 nye DS850 hurtigporte afsted til Finland.

Marja Bothnia har i forvejen DS800 hurtigporte installeret på fabrikken, og flere steder på meget begrænset plads. Med snævre sving og tunge paller er kontakt næsten uundgåelig, og her er den fleksible portdug på DS800 og DS850 meget eftergivende. Den lynhurtige åbning og lukning er samtidig en energioptimal løsning, der både "luner" på energiregningen og på CO2-regnskabet.

Står du med de samme udfordringer som Marja Bothnia Berries, så tjek vores vores DS800 eller DS850 hurtigporte til frostrum – det kan være løsningen.

Se mere her: DS800 og DS850 hurtigporte til frostrum

Door Systems brandskydeport monteret i panelvæg er nu testet og godkendt - med gangdør og vinduer

Vi har fået testet og godkendt vores brandskydeport med gangdør, tætninger og vindue, og monteret i panelvæg. Brandtesten blev som altid foretaget på Dansk Brand- og Sikringsteknisk Institut (DBI), og brandporten klarede den vigtige grænse på 1 time og 8 minutter, som betyder en del i forhold til portens anvendelsesmuligheder.

Vi kan nu også tilbyde brandskydeporte, der er testet og godkendt til at sidde i panelvægge. En panelvæg bevæger sig meget under brand, og det stiller særlige krav til bl.a. opbygning af karmen, så den spiller optimalt sammen med skydeporten. Derfor kræves der også en test af skydeporten monteret i en panelvæg.

Brandtesten foregik som altid hos DBI, Dansk Brand- og Sikringsteknisk Institut. Brandskydeporten blev testet i panelvæggen med gangdør, vinduer og tætninger. Gangdøren var monteret med niveaufri adgang, og den vil således kunne benyttes som flugtvej. Der var isat vinduer i både gangdør og i selve skydeporten.

”Det var vigtigt for os at få godkendt brandskydeporten monteret i panelvæggen med både gangdør og vinduer, da vi oplever en stor efterspørgsel på disse løsninger fra vores kunder”, fortæller Brita Rosenbech, teknisk chef hos Door System.

Klarede den vigtige grænse på 1 time og 8 minutter

Brandporten klarede de vigtige tidsgrænser på i første omgang 1 time og dernæst 1 time og 8 minutter, og det giver porten langt flere anvendelsesmuligheder. De sidste minutter betyder en hel del i den sammenhæng.

For at kunne tilbyde flest mulige til- og fravalg udarbejdes en EXAP (Extended Application Report) i et samarbejde mellem DBI og Door System. EXAP’en giver os mulighed for at opfylde flere krav fra vores kunder med hensyn til bl.a. højde, bredde, placering af vindue, dør, låsekasse, maling af port, montering af sparkeplade mm.

På baggrund af EXAP’en udarbejder DBI en Klassifikationsrapport, som er dokumentation for portens godkendelse og nøje beskriver, hvad brandskydeporten er godkendt til.

Som et led i godkendelsesprocessen har DBI inden selve brandtesten også været på besøg hos os for at overvåge og godkende samlingen af døren.

”Alt i alt er processen et godt billede på, at kravene til brandsikkerhed, og ikke mindst dokumentationen, er skærpet kraftigt. Test, godkendelse og CE-mærkning sker nu i henhold til den nye europæiske standard EN 16034, som har erstattet den danske standard DS 1052”, fortæller Brita Rosenbech.

Nyt fagudvalg Brandporte i Sikkerhedsbranchen

SikkerhedsBranchen – Den Danske Brancheforening for Sikkerhed og Sikring – har oprettet et nyt fagudvalg ”Brandporte”, der kommer til at beskæftige sig med brandporte, brandgardiner, udvendigt hængslede branddøre, brandjalousier med mere. Fagudvalget skal være med til at sikre en høj kvalitet i brandløsningerne i de danske virksomheder.

”Vi hilser det nye fagudvalg meget velkomment. Nu har vi et forum, hvor vi kan diskutere brandløsninger med de andre aktører på markedet. Et tættere samarbejde kan også bidrage til at holde os opdateret med nyeste viden på området, f.eks. omkring nye standarder og regler”, fortæller teknisk chef hos Door System Brita Rosenbech, der er blevet næstformand i det nye fagudvalg.

Komplekst område med mange krav og regler

Dør- og portløsninger er en vigtig del af brandsikringen i bygninger. Det er dog også et komplekst område, som kræver stor indsigt og viden for at leve op til alle gældende krav og regler. Brandreglerne blev skærpet i november 2019, og det betyder bl.a. at brandskydeporte og udvendige branddøre skal være godkendt og CE-mærket i henhold til ny europæisk standard EN 16034. De gamle brandklasser BD30 og BS60 er erstattet med nye EI230 og EI260 brandklasser.

”Fagudvalget kan være med til at udbrede informationen om brandløsninger og effektiv brandsikring ude i virksomhederne, herunder om nye krav og vejledninger”, fortæller Brita Rosenbech.

Der har netop været stiftende møde i udvalget, og her har den valgte fagudvalgsledelse udarbejdet en arbejdsplan, som der nu tages fat på i samarbejde med SikkerhedsBranchens sekretariat.

”De første punkter på arbejdsplanen er bl.a. mulighed for certificeringsordning, produktkvalitet og informationsdeling samt løbende opdatering og erfaringsudveksling af bl.a. standarder, myndighedskrav og CE-mærkning. Vi har nu fået en stemme, der kan være med til at påvirke tingene, og det vil helt sikkert blive et stærkt aktiv for vores egen branche og være med til at styrke brandsikringen ude i virksomhederne”, slutter Brita Rosenbech.

For yderligere oplysninger og spørgsmål kontakt venligst: Brita Rosenbech, teknisk chef hos Door System A/S, 42 14 52 04, [email protected]

Servicemontørerne er vigtige for driftssikkerheden

Driftssikkerhed er en afgørende parameter, når vi leverer industridøre og -porte. Vores egne servicemontører spiller her en stor rolle, ikke mindst i takt med at der integreres mere og mere teknologi i løsningerne.

Hos Door System kom vi godt igennem 2020 – på trods af corona situationen – og det høje aktivitetsniveau er fortsat ind i 2021 og har givet en god start på det nye år. Travlheden mærkes også i vores serviceafdeling, hvor montørerne i øjeblikket skal løbe ekstra stærkt for at følge med - samtidig med at alle forholdsregler og corona restriktioner følges meget nøje, så alt foregår trygt og sikkert i forhold til kunderne og montørerne selv.

Driftssikkerhed er afgørende

Driftssikkerhed er helt afgørende, når vi leverer dørløsninger, og servicemontørernes arbejde er en meget vigtig del af den filosofi. Det gælder både ved installation af nye døre og porte og ved service på eksisterende dørløsninger. Kravene til montørerne skærpes også i takt med, at der integreres mere og mere teknologi i løsningerne. 

”Vi har vores egne erfarne og dygtige montører, der er veluddannede og trænede i at løse service- og montageopgaverne, og montørerne opdateres løbende i de nye produkter og ny teknik. Vi er for tiden i gang med at installere vores nye portstyring, og det har naturligvis krævet en grundig gennemgang, så montørerne er klædt på til at løse den opgave”, fortæller service- og montagechef Brian Ankjær Jakobsen.

Serviceaftaler

Mange virksomheder vælger at tegne en serviceaftale med os. Særligt hvis man har mange døre og porte, kan det være en fordel. Man får en fast pris pr. dør, og kender omkostningen fra starten. Herudover er der inkluderet fri telefonsupport i aftalen.

”Hos Door System gør vi meget ud af, at det meste kan løses på stedet af kundens egne folk. Som eksempel kan nævnes vores nye portstyring, hvor vi hurtigt kan hjælpe kunden videre over telefonen, bl.a. takket være de farvede kabler og displayet”, siger Brian Ankjær Jakobsen, og fortsætter:

”Vores montører er fastlønnede og skal ikke tjene deres penge på ekstra service og reparationer. Vi skifter kun det, som giver værdi for kunden. Der kommer ingen overraskelser. Det er fair hele vejen igennem, og vi er kundens samarbejdspartner på sidelinjen og er med til at sikre, at alt fungerer, som det skal”, siger Brian Ankjær Jakobsen.

Vi er i øjeblikket 16 medarbejdere i serviceafdelingen med 13 kørende montører, teknisk supervisor Kurt Larsson, service- og montagechef Brian Ankjær Jakobsen samt servicekoordinator Susanne S. Jørgensen, der holder snor i alle aktiviteter og sørger for, at opgaverne bliver løst, som det er aftalt med kunden.

”Vi har stor fleksibilitet i vores set-up og kan matche de krav, som markedet og vores kunder stiller. Og det er ikke kun service og montage af egne døre. Vi udfører også selvstændige serviceopgaver på produkter og mærker fra andre leverandører”, slutter Brian Ankjær Jakobsen.

For yderligere oplysninger om vores serviceaftaler eller konkrete forespørgsler på service- og montageopgaver, kontakt venligst:

Brian Ankjær Jakobsen, service- og montagechef, Door System A/S, telefon 42 14 52 10, [email protected] 

Vokseværk i serviceaktiviteterne

Vores aktiviteter inden for serviceområdet fortsætter med at vokse, og serviceafdelingen bliver en stadig større og vigtigere del af forretningen. Aktiviteterne omfatter både montage af nye døre og porte og service på eksisterende dørløsninger. Vi varetager ikke kun service og montage af egne døre. Der er også selvstændige serviceopgaver på produkter og mærker fra andre leverandører.

Lovpligtige eftersyn på branddøre og automatiske døre er også en vigtig del af serviceydelserne. Brandsikkerhed har stor opmærksomhed hos virksomhederne, ikke mindst i forhold til medarbejdernes sikkerhed på arbejdspladsen, men selvfølgelig også omkring sikring af produktionsapparatet.

I den danske afdeling er vi nu 12 kørende montører, service- og montagechef Brian Ankjær Jakobsen, teknisk supervisor Kurt Larsson samt nyansat servicekoordinator Susanne S. Jørgensen, der skal være med til at styre aktiviteterne og sørge for, at opgaverne bliver løst, som det er aftalt med kunden.

Matcher markedets høje servicekrav

I Danmark benytter vi os udelukkende af egne montører, som er erfarne, veluddannede og trænede i at løse service- og montageopgaverne.

”Vi har i dag en serviceafdeling, som er i stand til at udføre service- og montageopgaver på et højt niveau og kan håndtere og matche de krav, som markedet og vores kunder stiller. Vi er landsdækkende og løser opgaver overalt i Danmark, og har også stor fleksibilitet i vores set-up”, fortæller Brian Ankjær Jakobsen, service- og montagechef hos Door System.

”Samtidig tror jeg, det er en vigtig parameter, at alle vores montører er fastlønnede, og opgaverne udføres med stor kvalitet i hver eneste detalje. Vi er sat i verden for at sikre, at dørløsningerne fungerer optimalt ude hos kunden, og vi skifter kun det, som giver værdi for kunden”, siger Brian Ankjær Jakobsen.

Nyt online-system til at styre serviceopgaverne

Til at styre alle serviceopgaver har vi udviklet et helt nyt online-system, der kan håndtere kommunikationen og koordineringen af servicearbejdet mellem kunden og os. Systemet giver mulighed for at følge serviceleverancerne tæt og sikre, at kunderne til enhver tid får den hjælp og kvalitet, som de har brug for.

Online-systemet blev udviklet sidste år i forbindelse med vores store serviceaftale med Danish Crown, der også omfattede serviceopgaver på Danish Crowns fabrikker på nærmarkederne i bl.a. Sverige og England. Her anvendte vi udenlandske servicepartnere, og online-systemet kunne styre kommunikationen mellem de enkelte fabrikker, Door System og servicepartnerne.

”Vi må også erkende, at det tager tid at indføre et sådant nyt system. Det er en ny måde at arbejde på og giver nye rutiner. Er man fortrolig med online-tilgangen, er det et super værktøj, men vil man hellere tage telefonen og ringe til os, er det selvfølgelig også helt okay. Men systemet giver os helt sikkert nogle nye muligheder, både i forhold til vores danske kunder, men også i forhold til eksport og udenlandske serviceopgaver”, fortæller Brian Ankjær Jakobsen.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Brian Ankjær Jakobsen, service- og montagechef, Door System A/S, telefon 42 14 52 10, [email protected]

Skrappe krav til dørsystemer i fødevareindustrien

De skrappe krav til fødevaresikkerhed i industrien kommer særligt til udtryk på to områder: brandsikkerhed og hygiejne.

”Det er klart, at et rent miljø er afgørende, så vores døre skal for eksempel kunne holde til rengøring med temmelig skrappe rengøringsmidler. Vi lægger i udviklingen af vores døre stor vægt på, at der er rustfrie karme, fuldstøbte hængsler og fyldige tætningslister integreret imellem for- og bagkasser, så de lukker helt tæt,” forklarer Søren Rahbek, salgschef hos Door System og tilføjer, at drejepunkterne på hængslerne er konstrueret, så tætninglisterne drejer med rundt og ikke vrider på karmen. Det minimerer slitagen på gummilisterne.

Øget fokus på brandsikkerhed

Et andet område, som har stor opmærksomhed hos virksomhederne, er brandsikkerhed. Det gælder ikke mindst i forhold til medarbejdernes sikkerhed på arbejdspladsen, og kravene er også skærpet markant, senest med de nye regler, der trådte i kraft 1. november 2019. Ifølge de nye regler skal branddøre være både godkendt og CE-mærket i henhold til den nye europæiske standard.

”De helt store fødevarevirksomheder kan også have udfordringer med at få forsikringer, og derfor stiller de store krav til dørenes brandsikkerhed og ikke mindst dokumentationen. Vores dørløsninger har gennemgået en lang række test, så de kan opfylde de nyeste EU-regler og dermed også godkendes af forsikringsselskaberne,” fortæller Søren Rahbek.

Se mere om vores brandskydeporte - klik her.

Har du konkrete forespørgsler eller ønsker yderligere oplysninger, er du meget velkommen til at kontakte Søren Rahbek på telefon 42 14 52 02 eller på e-mail [email protected]

Stærk partner til Door System i England

Som et led i den strategiske plan for udvikling af Door Systems position i UK og ønsket om at udbrede vores service til hele UK har Door System og Miramar Engineering Ltd indledt et samarbejde om salg og service af Door Systems kvalitetsdøre i UK.

Miramar Engineering leverer, installerer og servicerer kølesystemer til bl.a. fødevarebranchen, hvor de har en stærk position. Miramar var også selv på udkig efter en partner inden for industridøre og porte, så det er et særdeles godt match. Der er også masser af ligheder og den samme filosofi i de to ejerledede virksomheder.

Drevet af nye ideer og initiativer

Gregory Pelling, den ene af de to grundlæggere af Miramar Engineering, ligner på mange måder Preben Søndergaard, der selv etablerede Door System for 22 år siden. De er begge drevet af nye ideer og initiativer, er altid motiveret af at løse selv de mest umulige opgaver, og sidst, men ikke mindst, skal der ikke kunne sættes en finger på kvaliteten i arbejdet.

“Det er fantastisk, at vi har fået etableret dette partnerskab, og det sker jo, fordi begge parter kan se et stort potentiale ved at gå sammen. I mit team går vi kompromisløst efter hver gang at levere den allerbedste service, og det får vi nu mulighed for at gøre sammen med Door Systems kvalitetsprodukter”, fortæller direktør og medejer Gregory Pelling.

Stor kontaktflade og servicenet

Door Systems eksportstrategi er at etablere partnerskaber uden eget kontor i de lande, hvor vi ser et særligt potentiale for vores produkter og løsninger. Datterselskabet og kontoret i England var derfor egentlig atypisk. Det nye partnerskab med Miramar Engineering betyder, at vi har lukket vores engelske selskab og overflyttet alle aktiviteter til det nye set-up, inklusiv Area Sales Manager Steve Andrews, der følger med over og fortsat vil betjene Door Systems engelske kunder. 

”Miramar har en stor kontaktflade i England, og det vil give os nye muligheder for at komme bredere ud med vores dør- og portløsninger. Samtidig er det et ekstra plus for os, at Steve følger med over i det nye set-up, og vores kunder kommer på den måde ikke til at mærke forskel”, fortæller Søren Rahbek, salgschef hos Door System.

På serviceområdet giver partnerskabet med Miramar Engineering umiddelbart et stort løft. Miramar har 12 kørende montører, der servicerer markedet, og det vil gøre os i stand til at levere hurtig og effektiv service på dør- og portleverancerne.

Det nye partnerskab er trådt i kraft her i august 2020.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Søren Rahbek, salgschef hos Door System A/S, telefon 42 14 52 02, [email protected]

Ny farma skydeport med håndfri betjening til renrum klasse C

Medicinalindustrien har skrappe krav til dør- og portløsninger, ikke mindst i forhold til hygiejne og sikkerhed, og corona situationen har skærpet kravene yderligere.

I tæt samarbejde med en større dansk medicinalvirksomhed har vi udviklet denne skydeport med håndfri betjening til renrum klasse C. Køreskinne og automatik er lukket helt af. Ingen kanter og hulrum, der kan samle skidt. Den er meget rengøringsvenlig og nem at tørre af, fx ved nederste fotocelle og med skrå kanter.

Sikkerhedsfunktioner

Porten er udviklet med 10 mm luft hele vejen rundt, så det er nemt at styre lufttrykket for de HVAC-ansvarlige (ventilation). Portene er også forsynet med grønt, gult og rødt LED-lys (skjult i afskærmningen), som øger sikkerheden. Der er ikke mindre en 6 sikkerhedsfunktioner, som overvåger porten, eksempelvis er der monteret radar i afskærmningen, både foran og ved bagenden af portbladet så det ikke rammer nogen når porten åbner.

Styring i afskærmning

Styringen til porten er gemt i afskærmningen, så man undgår at skulle have plads til et styringsskab ved siden af porten. Afskærmningen kan laves, så den går helt til loftet, og der blot skal fuges rundt. Er der højt til loftet, kan den laves som lukket kasse med skrå kant, så det undgås, at der samler sig skidt.

Se mere om vores skydeporte til renrum.

Har du særlige krav til din nye skydeport, så kontakt os, og vi finder sammen en løsning. Ring til salgschef Søren Rahbek på telefon +45 42 14 52 02 eller send en e-mail på [email protected].

Fra brandtest til CE-mærket dør eller port

Nye skrappere regler for brandgodkendelse betyder, at brandskydeporte og udvendige branddøre nu skal være testet, godkendt og også CE-mærket i henhold til EN 16034 (den nye europæiske standard for branddøre, som har erstattet den danske standard DS 1052).

I sidste uge bestod vores helt nye brandskydeport også brandtest nr. 2, der som alle øvrige brandtest foretages på Dansk Brand- og Sikringsteknisk Institut (DBI). Den nye port klarede næsten 1 time og 16 minutter, og den kom således et stykke over de vigtige grænser på hhv. 1 time og dernæst 1 time og 8 minutter. De sidste minutter betyder faktisk en del i forhold til portens anvendelsesmuligheder.

Selv om skydedøren har bestået brandtesten, skal der stadig udføres en del arbejde inden den er klar til salg.

Hvad er døren godkendt til?

I princippet tillader en godkendt brandtest kun salg af en dør magen til den specifikke dør, som er blevet testet, med meget begrænset mulighed for at justere størrelsen i forhold til den testede dør. For at kunne tilbyde flest mulige til- og fravalg udarbejdes en EXAP (Extended Application Report) i et samarbejde mellem DBI og Door System.

EXAP’en giver os mulighed for at opfylde flere krav fra vores kunder med hensyn til bl.a. højde, bredde, installering af alarm, magnet, automatik, bremsesystem osv. På baggrund af EXAP’en udarbejder DBI en Klassifikationsrapport, som er bevis for, hvad døren er godkendt til.

”Hvis man skal have ændret vægtypen, tilføjet vindue, tætninger eller gangdør i skydedøren kræves en ny brandtest”, fortæller kvalitetschef Brita Rosenbech, Door System.

Produktionsprocesser gennemgåes

Næste trin er, at vores produktionsprocesser skal gennemgås og godkendes af et certificeringsinstitut, en såkaldt FPC-godkendelse (Factory Production Control). Dette skal ske én gang om året fremadrettet for at sikre en ensartet produktion af vores produkter. Kontrollen skal sikre, at kravene omkring sporbarhed, kontrol og dokumentation iht. EN 16034 bliver opfyldt ved produktion af branddørene. Dette garanterer kunden det samme gode produkt ved hver leverance.

Efter godkendt FPC udstedes et CPR-certifikat fra certificeringsinstituttet.

CE-mærkning

Når Klassifikationsrapport og CPR-certifikat foreligger, kan vi nu sætte CE-mærket på brandskydedøren. Sammen med CE-mærket er ydeevnedeklarationen (DoP=Declaration of Performance) kundens bevis for, at døren er en godkendt branddør iht. EN 16034.

Vi forventer, at ovenstående proces og godkendelser frem til CE-mærkning tager ca. 2 måneder, så den første helt nye brandskydeport kan forlade fabrikken omkring d. 1. juni.

For yderligere oplysninger og spørgsmål om brandgodkendelser, processen og de nye regler kontakt venligst: Brita Rosenbech, kvalitetschef hos Door System A/S, 42 14 52 04, [email protected]

Har du konkrete forespørgsler eller ønsker yderligere oplysninger om den nye brandskydeport, er du meget velkommen til at kontakte vores salgschef Søren Rahbek på telefon 42 14 52 02 eller på e-mail [email protected]

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Efter der er kommet en ny europæisk standard på branddøre og -porte, må skydeporte, brandgardiner og udvendige hængslede branddøre ikke længere mærkes med de velkendte BS60 og BD30 mærker. Den danske DS-godkendelse er ikke længere gældende, og godkendte brandporte (samt udvendige branddøre) skal nu være CE-mærkede for at have en gyldig brandgodkendelse.

Der, hvor forvirringen især opstår, er ved indvendige hængslede branddøre, der som de eneste stadig skal mærkes iht. den danske DS-godkendelse, BS60 og BD30. De indvendige hængslede branddøre er nemlig endnu ikke omfattet af den europæiske standard, hvorimod de udvendige hængslede døre på lige fod med alle skydeporte, vertikalporte og brandgardiner skal være CE-mærkede i henhold til EN 16034 for at være brandgodkendte.

Særlige forhold at være opmærksom på

Samtidig er der også en række specifikke forhold, man skal være særligt opmærksom på. Fx skal branddøre være testet i den specifikke vægtype for, at døren må CE-mærkes. Hvis samme dør skal kunne placeres i både beton, panel og gips, betyder det, at den skal testes i alle 3 vægtyper. Et andet er låsekassen, der er godkendt sammen med døren og derfor ikke altid kan udskiftes.

Door System har brugt masser af ressourcer på at udvikle og teste efter den nye europæiske standard og er godt inde i det nye regelsæt. Vi tilbyder hjælp til udarbejdelse af projektmateriale og kan også hjælpe med at få de nødvendige godkendelser hos brandmyndighederne. Herudover afholder vi informationsmøder om brandløsninger og de forhold, man skal være særligt opmærksomme på.

Se mere om Door Systems brandløsninger 

For yderligere oplysninger og spørgsmål om de nye regler og brandløsninger kontakt venligst:

Brita Rosenbech, kvalitetschef hos Door System A/S, 42 14 52 04, [email protected]

Søren Rahbek, salgschef hos Door System A/S, telefon 42 14 52 02, [email protected]

Door System tilbyder nyt unikt brandgardin

Door System kan fremover også tilbyde en helt ny generation af brandgardiner, et Fibershield®-I EI260-C brandgardin som alternativ til fx en brandskydeport eller de traditionelle brandgardiner. Det sker gennem et samarbejde med den kendte tyske virksomhed Stöbich, der er kvalitetsleverandør inden for brand- og røggardiner og kan levere løsninger, der er godkendt og CE-mærket i henhold til den nye europæiske standard.

Kræver ikke så meget plads

Brandgardiner har den store fordel, at de kun optager meget lidt plads over åbningen og ved siderne i forhold til brandskydeporte. Brandgardiner kan således være en ideel løsning til fx detailhandlen, så der ikke ryger så mange dyrebare vægkvadratmeter til dørløsningen.

Fibershield®-I-systemet er meget fleksibelt og også ideelt til at eftermontere i eksisterende byggeri.

Door System vil kunne tilbyde flere løsninger inden for brandgardiner, herunder en vandret brandaflukning til montage i loftet.

Skrappe krav til Integritet og Isoleringsevne.

Fibershield®-I EI260-C brandgardinet, der er den seneste generation af termisk isolerede tekstilbrandporte fra Stöbich, skal kunne leve op til samme skrappe krav og gennemgå de samme tests omkring Integritet (E) og Isoleringsevne (I) som en brandskydeport. 

Integritet handler om brandgardinets (eller portens) evne til holde branden ude, så ilden ikke spreder sig til den ueksponerede side. Isoleringsevne omhandler brandgardinets (eller portens) evne til holde varmen, den såkaldte strålevarme, fra at kunne antænde materiale på den ueksponerede side.

”Det er virkelig banebrydende, at vi nu kan levere et brandgardin, der kan leve op til de skrappe krav og faktisk erstatte den noget mere massive brandskydeport. Det giver nogle nye muligheder for brandsikring, og det ser vi frem til at kunne tilbyde vores kunder”, fortæller Søren Rahbek, salgschef hos Door System.

Også røggardiner i sortimentet

Røg dræber flere mennesker end ild i forbindelse med en brand, og derfor er det vigtigt hurtigt og effektivt at kunne afskærme brandrøgen i en bygning. Samarbejdet med Stöbich giver Door System mulighed for også at levere røggardiner som en del af den samlede brandløsning.

Se mere om vores brand- og røggardiner.

Har du brug for yderligere oplysninger eller har spørgsmål om brandløsninger, så er du meget velkommen til at kontakte vores salgschef Søren Rahbek på telefon 42 14 52 02 eller på e-mail [email protected].

Nye regler for branddøre og brandskydeporte 1. november 2019

Nye regler pr. 1. november 2019 betyder, at der ikke længere må sælges brandskydeporte og udvendige branddøre, der ikke er godkendt og også CE-mærket i henhold til den nye europæiske standard EN 16034. De gamle brandklasser BD30 og BS60 er erstattet med nye EI230 og EI260 brandklasser.

Alle udvendige hængslede branddøre skal således nu CE-mærkes. Door System har længe solgt hængslede branddøre, der er testet og godkendt efter den nye standard, og nu har vi også fået godkendt vores produktionssystem, så vi kan begynde at CE-mærke vores hængslede branddøre.

”Også brandskydeporte skal CE-mærkes fra den 1. november 2019. Vi har længe solgt testede og godkendte brandskydeporte efter EN 1634 og EN 13501-1 og er i fuld gang med at få de sidste godkendelser på plads for også at kunne CE-mærke vores brandskydeporte”, fortæller Brita Rosenbech, kvalitetschef hos Door System.

Hvis du har spørgsmål i forbindelse med de nye regler for branddøre og brandskydeporte eller har brug for råd og vejledning, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte os på tlf. 8692 1171.

Stor serviceaftale med Danish Crown

Door System og Danish Crown har indgået en omfattende aftale om service og reparation af døre og porte på alle Danish Crown og Tulip fabrikker i Danmark, Sverige, England og Tyskland. Aftalen gælder i første omgang i 3 år og omfatter p.t. 45 fabrikker (konsekvenserne af Danish Crowns salg af engelske Tulip Limited kendes endnu ikke).

Vi har gennem de sidste mange år haft et tæt samarbejde med Danish Crown omkring dør- og portløsninger, herunder brandløsninger, hvor Danish Crown stiller store krav til sine leverandører. Brandløsninger er et område, hvor Door System har brugt og bruger mange ressourcer på at sikre den nødvendige dokumentation og certificering, og er med helt fremme, når det gælder om at overholde de europæiske standarder.

Selvom vi har været igennem en lang proces for at blive udvalgt som samarbejdspartner, har det hos Danish Crown været meget naturligt, at det netop blev Door System, som løb med aftalen som servicesamarbejdspartner.

”For Danish Crown er Door System det helt rigtige valg. Vi får en stærk samarbejdspartner, som tilbyder både stor erfaring inden for fødevareindustrien, men også professionalitet og produkter samt service til den rette kvalitet og ikke mindst priser”, fortæller Rudy Kowal, Category Manager hos Danish Crown.

Sådan håndteres serviceopgaverne

I Danmark varetages serviceopgaverne af Door Systems egne montører, mens der til de udenlandske opgaver som noget nyt anvendes servicepartnere. Servicepartnerne er nøje udvalgt af os, og vi står som garant for, at Danish Crown får den kvalitet, de efterspørger, og som er grundlaget for aftalen 

Vi har allerede sikret sig aftaler med Door System Sweden i Sverige og Anglia Door Systems i England.

Til at styre alle de nye serviceopgaver og servicepartnere har vi udviklet et helt nyt online system til håndtering af kommunikationen mellem de enkelte fabrikker, Door System og servicepartnerne. Systemet giver mulighed for at følge serviceopgaverne tæt og sikre, at Danish Crown til enhver tid får den hjælp og kvalitet, som de har brug for.

”Vi tror på, at servicepartner-konceptet kan bane vejen for yderligere eksport, som også er et vigtigt strategisk sigtepunkt for os”, fortæller Søren Rahbek, salgschef hos Door System.

Voksende serviceafdeling

Door Systems aktiviteter inden for serviceområdet er vokset markant de seneste år, og i den danske afdeling har vi udvidet servicestaben markant.

”Vi ser aftalen som en naturlig udvikling af vores serviceafdeling, som i dag er landsdækkende. Vi løser opgaver overalt i Danmark og har stor fleksibilitet i vores set-up”, fortæller Brian Ankjær Jakobsen, service- og montagechef hos Door System.

I Danmark bruger Door System udelukkende danske servicefolk, som er erfarne, veluddannede og trænede i at løse service- og montageopgaverne.

”Vi har i dag en serviceafdeling, som er i stand til at udføre service- og montageopgaver på et højt niveau og kan håndtere og matche de krav, en kunde som Danish Crown stiller. Der er ingen tvivl om, at når aftalen er fuldt implementeret , så har vi skabt en platform, der gør os i stand til at løse nye store opgaver, både i Danmark og i de europæiske markeder, hvor vi er repræsenteret”, udtaler Brian Ankjær Jakobsen.

Det hele startede i fødevareindustrien

Fødevareindustrien har altid været et væsentligt markedssegment for Door System, ja faktisk startede det hele for mere end 20 år siden med hængslede døre og skydeporte til netop fødevareindustrien, hvor hygiejne og holdbarhed er to væsentlige parametre. Siden er sortimentet udvidet væsentligt, men fokus for os er stadig på at udvikle og producere stærke og topisolerede dørløsninger, der holder udgifter til energi, drift og vedligeholdelse på et minimum.

”Jeg er stolt over, at virksomheden efter 21 år nu har fået en størrelse og organisation, som er i stand til at indgå en aftale med et af verdens største slagterier”, fortæller Preben Søndergaard, ejer og direktør i Door System.

For yderligere oplysninger og forespørgsler på serviceaftaler kontakt venligst: 

Søren Rahbek, salgschef hos Door System A/S, telefon 42 14 52 02, [email protected]
Brian Ankjær Jakobsen, service- og montagechef hos Door System A/S, telefon 42 14 52 10, [email protected] 

Nicklas Nielsen skal køre Le Mans i 2020 – stærkt!

Kæmpestort tillykke til Nicklas, der har fået en aftale med det fabriksstøttede italienske Ferrari-team AF Corse og til efteråret stiller op i verdensmesterskabet for sportsvogne WEC, World Endurance Championship, og derfor også kører 24 timers Le Mans i en Ferrari i 2020 – med Door System på køredragten.

Nicklas har tidligere arbejdet som chauffør hos Door System, og vi er en del af Nicklas’ sponsorprogram, og har været det nu i 6 år. Vi har hele tiden troet på, at Nicklas kunne gå hele vejen med sit enorme talent – og vi er rigtig glade og stolte over, at det er lykkedes for Nicklas at nå så markant en milepæl i en alder af bare 22 år.

”Jeg føler jeg er kommet til det rigtige sted. Ved at give mig et sæde i WEC viser teamet, at man tror på, at jeg har noget, de kan bruge i fremtiden. Jeg har altid været kæmpe fan af Ferrari. Så dét at køre både European Le Mans Series, italiensk GT og nu også WEC for mærket er jo helt vildt”, siger Nicklas Nielsen.

Vi glæder os til at følge Nicklas i WEC og ikke mindst se ham på Le Mans i 2020.

Door System leverer nu også læsseramper og portsluser

Door System udvider nu sortimentet til også at omfatte læsseramper og portsluser. Det sker gennem et samarbejde med hollandske Stertil, der er kvalitetsleverandør inden for de to produktområder.

Vi møder en øget efterspørgsel efter læsseramper og portsluser, så det har været et logisk valg at udvide sortimentet med netop de produkter.

”Vores egne dørløsninger er i allerhøjeste kvalitet, og derfor er Stertil et rigtigt godt match, idet deres fokus også er på kvalitet og lang holdbarhed i stedet for den billigste pris. Ligesom for vores egne løsninger er det den høje driftssikkerhed og de store besparelser i vedligeholdelsesudgifter, der gør det til en favorabel investering set over den samlede levetid”, fortæller Jan Christensen, Area Sales Manager, Fødevarer, Door System A/S.

Med i sortimentet fra Stertil er også COMBILOK®, et patenteret fastholdelsessystem til køretøjer, en slags trailerlås. COMBILOK® kan være med til at eliminere risikoen for ulykker og alvorlige personskader ved at hindre vognene i at køre for tidligt. 

”Samarbejdet med Stertil giver os et stærkt sortiment inden for læsseramper, portsluser, trailerlås og andet tilbehør, og vi varetager også servicedelen, så vi kan levere hele pakken”, fortæller Jan Christensen.

Se mere om læsseramper.
Se mere om portsluser.
Se mere om trailerlås.

Du er også velkommen til at kontakte Jan Christensen på telefon 42 14 52 07 eller på e-mail [email protected] 

Flere internationale projekter

Door System har gang i flere internationale projekter i øjeblikket. Vi har leveret 4 specialdøre til et australsk slagteri i samarbejde med en dansk specialist i procesudstyr. Der er tale om de såkaldte Bornholmerdøre. Det er døre, der er specielt velegnede til montering mellem indfrysning af grise og området, hvor de er blevet skoldet, og hårene er fjernet. Dørbladene er fremstillet i 10 mm PU-materiale og slicede, således der kun åbnes så meget ind til fryseren, som grisen fylder. Store grise åbner mere end små grise. 

I 2009 leverede vi en række hurtigporte til et frostlager i Indonesien. Nu skal kunden have udbygget sine lagre og har valgt at købe hos Door System igen, omfattende 9 hurtigporte til transportbåndssystemer imellem kølerum og frostlagre.

Vi er ligeledes i gang med fremstilling af isolerede hurtigporte til et lignende frostlager på Filippinerne, hvor der også er tale om transportbåndsgennemføringer mellem køle- og frostlagre.

Vi har også netop afsluttet montering af 9 rustfri skydeporte i Kina. Vores specifikationer og finish var påkrævet for at opfylde de veterinære krav, som vores kunde krævede i slagteriet.

Ønsker du yderligere oplysninger eller har en konkret forespørgsel, er du meget velkommen til at kontakte Søren Rahbek på telefon 42 14 52 02 eller e-mail [email protected] 

NYHED! Prisvenlig DS260 hurtigport fylder ikke meget

Door System har udviklet en ny meget prisvenlig DS260 rulleport. Den nye hurtigport har karmben og bom i aluminium og er til indvendig brug i områder uden særlig vindbelastning. Alu-hurtigporten fylder ikke ret meget. Karmben er slimline, og der er en lav overhøjde.

”DS260 fås i størrelser op til 3,0 x 3,0 m, og vil være et oplagt valg til supermarkeder, byggemarkeder, lager og detailhandlen generelt”, fortæller Pia Norup, Area Sales Manager for Detail hos Door System A/S.

DS260 er udstyret med en 2 mm panserdug og fremstillet, så den tåler påkørsler og ikke medfører unødige driftsstop. Hvis dugen er skubbet ud af sporet, kører man blot porten op, og så falder den selv ind på plads.

Porten er opbygget med meget få sliddele, og det giver markant færre vedligeholdelsesomkostninger, stor holdbarhed og lang levetid. Den nye alu-port har god sikkerhed med fotocelle i karmben og bom, så personuheld undgås. Desuden kan den leveres med batteri back-up 500 indbygget i styringen, så den kan fungere som flugtvej, hvis strømmen går, fx i forbindelse med brand.

Se mere om DS260 - klik her, hvor du også kan downloade datablad.

Du er også velkommen til at kontakte Pia Norup på telefon 42 14 52 06 eller på e-mail [email protected]

DS800 hurtigporte til finske Marja Bothnia Berries

Vores gode finske kunde Marja Bothnia Berries leverer friske naturbær til hele Europa. De skal sikre, at bærrenes smag bevares bedst muligt. Dette sikres ved lynhurtig indfrysning, inden bærrene transporteres ud til kunderne.

Når bærrene kommer friske ind fra skovene, skal der håndteres mange tons på kort tid. Derfor er det vigtigt for Marja Bothnia at have mange indfrysere klar til opgaven. Med Door System DS800 kunne de installere 6 indfrysere på den begrænsede plads. Udover at optage minimalt plads gør de snævre tilkørselsforhold, at en fleksibel dørløsning er tilrådelig. Med snævre sving og tunge paller er kontakt næsten uundgåelig, og her er den fleksible portdug på DS800 meget eftergivende.

Andre steder på fabrikken var det den høje åbne- og lukkehastighed, der afgjorde valget til en energioptimal løsning, der både "luner" på energiregningen og på CO2-regnskabet.

Ønsker du yderligere oplysninger om vores DS800 hurtigport til frostrum, så se her, hvor du har produktinformation og datablad samt galleri med flere eksempler på løsninger installeret hos vores kunder. Du er også meget velkommen til at kontakte Søren Rahbek på telefon 42 14 52 02 eller på e-mail [email protected].

Årets Ejerleder, Entrepreneur Of The Year og Børsens Gazellepris

Vi har haft mange ting at fejre i år med 20 års jubilæum og flytning til nyt domicil i Hørning, og den næste tid er også meget spændende med uddeling af en række priser inden for dansk erhvervsliv.

Vores direktør og ejer Preben Søndergaard var blandt de nominerede, da Årets Ejerleder i Østjylland blev kåret. Det blev desværre ikke Preben, men et stort tillykke til Anders Marcus fra Obton Group Holding, der blev en velfortjent vinder. Nomineringen som Årets Ejerleder er et fantastisk skulderklap til Preben, da det ikke mindst er hans imponerende indsats, der har bragt Door System frem til den stærke position, vi har i dag.

I næste uge følger så EY Entrepreneur Of The Year og Børsens Gazellepris, hvor Door System er nomineret til begge priser i Region Midtjylland.

Det er en sjov tid, og vi krydser fingre...ikke mindst på Prebens vegne. 

Se mere om kåringen af Årets Ejerleder - klik her.

Nyt domicil og 20 års jubilæum – Åbent Hus 4. oktober

Door System er flyttet til Agerskovvej 16 i Hørning og har fået 6.000 kvm. under ét tag. Samtidig er det i år 20 år siden, at Preben Søndergaard startede virksomheden for at skabe dørløsninger af højeste kvalitet, produceret i Danmark.

Det fejrer vi med stort: 
Åbent Hus torsdag d. 4. oktober kl. 13-16.

Programmet vil bl.a. byde på:
- Velkomst kl. 13 v/Preben Søndergaard
- Rundvisning på fabrikken hver halve time
- Vores racerkører Nicklas Nielsen viser
  sin Ferrari frem
- Tapas, vin, øl og vand

Der er åbent fra kl. 12.30.

Kom og oplev en moderne dørfabrik i praksis. Vi glæder os til at se dig.

Af praktiske hensyn vil vi venligst bede dig om at tilmelde dig arrangementet hos Eva Søndergaard på e-mail [email protected]. På forhånd tak.

Nomineringer: Entrepreneur Of The Year og Årets Ejerleder 2018

Vi er stolte af, at Door System er nomineret til EY Entrepreneur Of The Year 2018.

EY, der arrangerer konkurrencen, beskriver den således: ”EY Entrepreneur Of The Year er verdens største konkurrence for vækstvirksomheder og en hyldest til de dygtigste og mest innovative vækstskabere. Vinderen kåres ikke kun ud fra virksomhedens evne til økonomisk vækst, men ud fra en vurdering af flere parametre, bl.a. entrepreneurens rolle, værdier, ledelse og samfundsmæssige engagement.”

Door System er nomineret i region Midtjylland, hvor en uafhængig jury af erhvervsfolk vil kåre vinderen, som går videre til landsfinalen sidst i november. Regionskåringen for Midtjylland finder sted onsdag den 7. november.

Vi er mindst ligeså stolte af, at vores direktør Preben Søndergaard er nomineret til Årets Ejerleder 2018. Det er 20 år siden, at Preben startede virksomheden, og det er ikke mindst takket være hans viden, entusiasme og beslutsomhed, at Door System i dag har en stærk position inden for dørløsninger af høj kvalitet – og anerkendelsen der følger med denne nominering er så velfortjent. 

PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag Årets Ejerleder, skriver om konkurrencen: ”Med Årets Ejerleder hylder vi en ejerleder, der som frontfigur har haft en central rolle i skabelsen af en ekstraordinær succeshistorie til inspiration for andre ejerledede virksomheder."

Preben er nomineret i region Østjylland og regionsvinderen kåres den 31. oktober.